Ontbrekende puzzelstukjes...
Niets is zo frustrerend om erachter te komen dat je Jan van Haasteren puzzel niet compleet is. Met bloed, zweet en tranen en waarschijnlijk ook met een hoop plezier ben je aan de puzzel begonnen om er aan het eind achter te komen dat je een of twee stukjes mist.
Helaas heb ik zelf geen losse stukjes liggen. De puzzels die ik binnen krijg van de fabrikant zijn allemaal gloednieuw en (tot nu toe) allemaal geseald. Daarbij zitten de stukjes ook nog eens verpakt in een aparte zak.
Misschien is er een stukje van tafel gevallen en heb je hem ongezien opgezogen, of de kat is ermee aan de haal gegaan. Maar ook bij de fabrikant kan er iets mis zijn gegaan. Hoe dan ook, het is vervelend als je een stukje mist. De puzzel is gewoon niet af met zo`n gat ertussen. Omdat ik weet hoe vervelend het is, wil ik je op weg helpen om dat ene ontbrekende stukje terug te krijgen.
1. Je mist een stukje van een nieuwe Jan van Haasteren puzzel (of een andere JUMBO puzzel, zoals Falcon of Wasgij) en je hebt het bonnetje nog: (Als je het bonnetje kwijt bent of niet meer kunt vinden en je hebt hem bij Puzzlefun gekocht, stuur dan even een mailtje naar info@puzzlefun.nl en vermeld om welke puzzel het gaat en in welke periode je hem ongeveer gekocht hebt, dan stuur ik je de aankoopbon gewoon even opnieuw toe)
Ga naar de website van Jumbo; Jumbo - Contact
* Bij de eerste vraag `Voor wie is de vraag bedoeld?` kies je `Klantenservice`.
* Bij de tweede vraag `Waar gaat de vraag over?` kies je `Ontbrekende puzzelstuk`.
* Vul het formulier zo volledig mogelijk in.
* Bij `Bestand kiezen` kies je een kopie van het aankoopbewijs.
2. Je mist een stukje van een Jan van Haasteren puzzel tot en met 2000 stukjes:
Ga naar de website van Ontbrekende Stukjes.
Een activiteitencentrum voor volwassen mensen met een handicap, chronische ziekte of een andere beperking heeft in 2018 een project opgezet om van inclompete puzzels, complete puzzels te maken. Zij zetten zich elke dag in om dat ene ontbrekende stukje te vinden en op te sturen tegen een kleine vergoeding.
Op de site staat ook een instructie filmpje van wat je precies moet doen.
Als je een paar (complete of incomplete) puzzels hebt, waar je niets meer mee doet, kun je ze ook aan hen doneren. Kijk op de site voor inleverpunten bij jou in de buurt en mail ze. Als je op een plaats klikt, krijg je een emailadres te zien waarnaar je kunt mailen. Zij spreken dan met jou af waar en wanneer ze jouw puzzels komen halen.
3. Je mist een stukje van een Jan van Haasteren puzzel van 3000 of 5000 stukjes:
Stuur een email naar gekvanjvh@ziggo.nl met in die email:
* Een scherpe, goed belichte foto van recht van boven met ongeveer 7 stukjes aan elke kant van het gat.
* Geen overzichtfoto.
* Een foto van de linkeronderhoek (10 x 10 stukjes)
* Je naam en adres.
Voor deze service wordt een kleine bijdrage gevraagd. €1,00 voor de verzendkosten. €1,00 voor het eerste stukjes en €0,50 voor ieder volgend stukje tot een maximum van 10 stukjes.
Je kunt je misschien wel indenken dat het een hele klus is om het juiste ontbrekende stukje te vinden. Van sommige puzzels zijn wel 20 verschillende snijmallen! Dus welke optie je ook kiest, heb even geduld als je even niets hoort.
4. Je mist een stukje van een Gibsons puzzel.
Neem contact op met Gibsons, klik hiervoor op onderstaande link en je komt meteen bij het contactformulier uit.
https://gibsonsgames.co.uk/pages/warranty-claims
Vul het formulier volledig in. Let op! Het is wel in het Engels.
Klaar? Vermeld voor de zekerheid in het laatste vakje dat het om een missend puzzelstukje gaat. Klik op `submit`.
Gibsons zal als het goed is contact met je opnemen om te bevestigen dat het ontbrekende puzzelstukje wordt verstuurd en om het afleveradres te bevestigen. Houd er rekening mee dat Gibsons een Brits bedrijf is en dat het dus kan zijn dat je enige tijd moet wachten op een reactie.
Kom je er niet uit? Stuur me dan een mailtje, dan zal ik je met alle liefde helpen.
5. Je mist een stukje van een Clementoni puzzel.
Om technische redenen kunnen zij geen losse puzzelstukjes opsturen. Hun productieprocessen worden voortdurend verbeterd en zij streven er elke dag naar om de hoogste kwaliteitsnormen te garanderen. Door het gebruik van geautomatiseerde controlesystemen is het zeer onwaarschijnlijk dat er stukjes ontbreken in hun legpuzzels.
Mocht je nu toch een stukje missen, neem dan contact op met Clementoni Klantenservice.
Vul alle benodigde informatie in. De batchcode vind je op de bodem binnen in de doos, de productcode vind je op de verpakking/doos, bij de barcode.
Clementoni stuurt geen losse stukjes op, maar een zakje met een complete puzzel. De geschatte levertijd ligt tussen 6 en 8 weken.